Kapitel 11 - Jag saknar dig ♥

Han blinkade tillbaka och det pirrade till i magen. Vad var det med henne egentligen?

Plötsligt hördes det en rignsignal från övervåningen. Alex tittade på Jessica som såg oskyldig ut.

- Du vill att jag ska hämta den, eller hur? sa han och suckade.

- Ja, det skulle vara snällt, sa Jessica och flinade mot honom. 

Han suckade igen men sprang lydigt upp för trappan och kom tillbaka med min mobil som otroligt nog fortfarande ringde. 

Jag tog emot den och tittade på skärmen. Mitt hjärta började slå hårdare, vad fan var det här?


 Hon kände hur allt bara rann ur henne. Alla minnen av killen med randig skjorta och jeans spelades upp framför henne. Hon såg hans hotfulla ansikte och hans flin. Hans gröna ögon som hade lyst av vrede. 

Jessica fick svårt att andas. Namnet på displayen var hans namn. Hon sköts tillbaka i tiden.                                    En gång hade hon och Daniel vart med varandra en hel sommar. Dom hade haft kul ihop och det hade blivit sena kvällar. Hon trodde att det var förra sommaren. Men en kväll när hon hade vart och grillat med han och hans kompisar hade allting gått fel. Dom hade druckit för många öl och allt spårade ut. Jessica själv som då bara var 14 år hade bara tatt en cider så hon var den ända som inte var packad. Daniel hade helt plötsligt gett henne den blicken hon hade fått av honom igår och hon minns hur rädd hon hade blivit. Han hade börjat klänga på henne och inte slutat när hon bad honom. Dom var ju bara kompisar?! Hans kompisar började tycka att det var kul och hejade på honom och det gjorde saken bara ännu värre. Han hade börjat tafsa på henne och kysst henne över halsen. Tillslut hade hon lyckats knuffa bort honom efter många skrik och tårar. Hon hade rest sig upp och fumligt börjat springa där i från även ifall hon fick protester efter sig. 

Jessica slogs tillbaka och blinkade. Det hade varit dom, dom två som hållt på mest. Men Jessica hade förträngt det minnet och hade inte kommit ihåg det förren hon sett hans namn idag. Antagligen hade fullheten släppts för honom idag och han kom ihåg att det egentligen var hans gammla kompis lill Jessica. Hon var ju flera år yngre än han men när hon var 14 hade hon inte haft så mycket självrespekt och umgåtts med folk lite här och där. Och han hade vart en av dom. Efter den händelsen hade hon sagt upp vänskapen med honom och kort efter det hade Liam kommit in i bilden.

Mobilen hade för länge sedan slutat ringa. Jessica började skaka. Det här var inte bra, inte alls bra. Han visste till och med var hon bodde. Han hade vart hemma hos henne en gång. 

Sakta kom hon tillbaka till verkligheten och hörde röster som upprört pratade till henne. 

- Jessica?! Snälla svara, sa Alex förtvivlat. 

- Jag känner honom, stammade Jessica fram och hennes ögon tårades. 

Mattias och Alex tittade både oroligt och undrande på varandra. Vad menade hon?


Sorry för dålig uppdatering! Nu kom det ett kort och rätt tråkigt kapitel men jag vill ha eran åsikt om hur jag ska göra! 

Ska jag fortsätta på den här novellen eller ska jag börja på en ny? Snälla kommentera! Vill höra era åsikter! 


Kommentarer
Postat av: isabelledenbästa

SÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA BRA FELCIA SÅ JÄVLA BRA DET BLIR BARA BÄTTRE OCH BÄTTRE SERIÖST HUR KAN MAN VARA SÅ JÄVLA DUKTIG !!!!! <3

Svar: aww, tack så mycket Issa! :D så du vill att jag ska fortsätta då alltså? :D <3
None None

2012-06-18 @ 12:00:11
Postat av: Sanna

Fortsätt på denna!!! :D

2012-06-18 @ 12:31:57
Postat av: sabina

Fortsätt!! :)

2012-06-18 @ 22:35:00
URL: http://sabinaaeelise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0